вівторок, 4 жовтня 2016 р.

Ця різнобарвна осінь...


 Осінні дні - це час натхнень і мрій, хвилини спогадів про тепло літнього вечора, меланхолійні сльози і щасливі сподівання. Восени хочеться не лише кутатися в плед, читаючи книжку чи переглядаючи улюблений серіал. Але й писати. Писати вірші, роздуми, листи близьким та коханим. Кажуть, що весна - це пора любові. Якщо так, то пора шаленої і необдуманої любові. Осінь же - це пора тихих і по-справжньому мудрих переживань. Такий тремтливий і щирий період, коли найпотаємніші почуття хочеться заховати від лихого ока, виплекати і вберегти. Допомогти їм перезимувати в теплі та затишку до наступної божевільної весни.



Моя осінь 
 Шепоче дощ про тебе у траві, 
Ріку читає сірими очима. 
Ідуть з роботи землі степові, 
Лежить гора з сосною за плечима. 
 Сухе намокло небо і стебло, 
У зайченят ростуть веселі зуби,
 І кавуняче зернятко стекло 
Червоною краплиною на губи. 
 Подовшали тривоги і листи, 
Ліси на глину, на пісок опали. 
Лиш ти одна, мені одна лиш ти 
Мій палиш сон і душу мою палиш. 

 Микола Вінграновський


*** 
Двори стоять у хуртовині айстр. 
Яка рожева й синя хуртовина! 
Але чому я думаю про Вас? 
Я Вас давно забути вже повинна. 
Це так природно — відстані і час. 
Я вже забула. Не моя провина,— 
то музика нагадує про Вас, 
то раптом ця осіння хуртовина. 
Це так природно — музика і час, 
і Ваша скрізь присутність невловима. 
Двори стоять у хуртовині айстр. 
Яка сумна й красива хуртовина! 

 Ліна Костенко


*** 
Темна ніч, вітрець тихесенький 
Зашумів в моїм вікні; 
Дощик капає дрібнесенький, 
В серце падає мені. 
 Ні, се мрія доторкнулася 
І навіки утекла; 
Ти до мене усміхнулася
 І свій погляд одвела! 

 Павло Грабовський

***
Ох, розкрились троянди червоні, 
 наче рани палкі, восени, 
так жалібно тремтять і палають – 
прагнуть щастя чи смерті вони? 
 Не осиплються тихо ті квіти, 
 не настане життя в них нове, 
ні, ударить мороз до схід сонця
 і приб’є поривання живе. 
 І зчорніють червоні троянди, 
 наче в ранах запечена кров… 
Ох, нехай же хоч сонця нап’ються, 
поки ще їх мороз не зборов! 

 Леся Українка 

*** 
 Літо бабине, бабине літо… 
Серце чує осінні путі… 
Хтось заплутав зажурені віти 
в павутиння нитки золоті. 
 Листя слухає вітру зітхання 
і згортає свої прапори. 
На покірну красу умирання 
сонце дивиться сумно згори…
 В’януть, в’януть вуста пурпурові… 
Але радість і в осені є!
 В золоте павутиння любові 
ти заплутала серце моє. 

 Володимир Сосюра 

*** 
 Цвітуть осінні тихі небеса, 
Де ти стоїш блакитна, мов роса. 
В очах засмуток темний, мов ожина, — 
Моя кохана, мріялось, дружина. 
Як сон далекий, видиво майне… 
Хоч не забудь, а згадуй ти мене. 
 Я під вікно прилину навесні, 
Щоб ти знялася пташкою ві сні, 
Де цілувала кучері волосся, 
Де пригортала те, що не збулося, 
Що не воскресло в літечко сяйне… 
Хоч не забудь, а згадуй ти мене. 
 У тебе смуток, в мене ревний жаль, 
У тебе вечір — в мене ніч і даль. 
Я під вікном постою із журбою, 
Куди ж мені подітися з тобою? 
Хай серце серцю звісткою майне… 
Хай не забудь, а згадуй ти мене…

 Андрій Малишко

 *** 
 Де ходили ми степом тим, 
Вже не б’ють крильми стрепети. 
Не сміється ніч зорями — 
Там тепер все зорано. 
 Пригадай колись, любая, 
Скільки там було люблено!.. 
Воду п’є з Дніпра вересень. 
Сам-один пливе селезень. 

 Мозолевський Борис
Автор добірки: Наталія Андрійченко

1 коментар:

  1. Чудова добірка! Якраз хотілося чогось такого осінньо-поетичного! :)

    ВідповістиВидалити